Online markedsføring bliver stadig mere populært, og det er snart noget til et punkt, hvor det slår den mere traditionelle form for markedsføring. Det betyder dog også, at der kommer større konkurrence indenfor industrien.

Det er ikke længere nok bare at benytte sig af digitale kanaler i sin markedsføringsstrategier og forvente et afkast. Du skal gøre det ordentligt og gerne bedre end de mange konkurrenter, der også opererer på markedet. Til gengæld hvis du gør det, er der virkelig meget at vinde. Både som digitalt bureau, men bestemt også for virksomheder, der ellers ikke har noget med markedsføring at gøre. Vi guider dig!

 

Hvad skal jeg overveje inden jeg går i gang?

Selvom det kan virke fristende, er det sjældent en god ide bare at kaste sig ud i noget så skelsættende som en fremtidig karriere uden at tænke yderligere over konsekvenserne. Kort fortalt handler det om, som så meget andet i livet, at finde den bedste balancegang mellem at beslutte noget med en kombination af hjertet og hjernen – følelserne og rationalet.

Derudover skal du gøre dig nogle overvejelser vedrørende dit teknologiske udstyr. Når du arbejder med digital markedsføring, er det blandt andet obligatorisk at have nogle gode apple høretelefoner, en ergonomisk mus og et tastatur, som du kan skrive hurtigt på.

Derudover er det vigtigt, at du har en hurtig og sikker internetforbindelse. Hertil kan det være en rigtig god investering at oprette en vpn forbindelse, der sikrer mod udefrakommende personer. Det kan dog være en jungle at danne sig et overblik over de mange udbydere. For at gøre dette på bedst mulig vis kan du klikke her og få en oversigt og de forskellige forbindelser.

 

Content marketing

Digitaliseringen har simplificeret hverdagen, men har som beskrevet tidligere også fuldstændigt revolutioneret måden, man laver marketing på.

En af de områder af digital marketing der er mest benyttet i dag, men som der også er de største udfordringer indenfor, er content marketing.

Det kan derfor blive en rigtig god forretning at beskæftige sig med content marketing. Som navnet også antyder, handler content marketing om at lave indhold på forskellige landingssider.

Typisk inddeler man content marketing og SEO generelt ind i to kategorier. On-page og off-page. Når du laver on-page content marketing, laver du content, der direkte skal op på din kundes/eller din egen hjemmeside.

Ved at lave god content, og meget af det, skaber du en bedre brugeroplevelse for de besøgende, hvilket Google honorerer ved at lægge dig højere i den organiske søgning.

Det samme er tilfældet, når du beskæftiger dig med off-page content marketing – som i daglig tale er kendt som linkbuilding. Det går kort fortalt du på, at du skriver værdiskabende artikler på andres domæner, der linker til din kundes/eller dit eget domæne. Igen, belønner Google dette med en højere rangering på Googles organiske søgning.

Det er en kæmpe værdi i at lægge højt på Google. Hvis du ligger nummer et på Google får du op mod 20 Procent af alt trafikken på et givent søgeord, hvorimod du får langt under en procent hvis du ligger nummer 11.

 

Facebook

En anden vej du kan gå er Facebook. Hvor mange kloge hoveder regnede med at Facebook ville gå tilbage dette år, har det modsatte faktisk været tilfældet. Aldrig er Facebook blevet brugt mere, hvilket selvfølgelig giver et endnu større grundlag for at markedsføre sig på platformen.

En af de mange fordele ved Facebook er nemlig, at du har en så stor datasamling til rådighed. Dette giver mulighed for at operere med alle typer virksomheder og segmentere mod lige præcis de personer, der har den største potentielle relevans for din virksomhed.