Som ejer af en webshop vil du stensikkert gerne optimere ved at skabe mersalg. Leadgenerering er en måde, hvorpå du kan få flere kunder i butikken. Læs med her og bliv meget klogere på, hvad leadgenerering er, og hvordan du udnytter det bedst muligt. 

Hvad er leadgenerering?

Kort og kontant handler leadgenerering om at skaffe kunder til din hjemmeside. Dette sker i form af tilmeldinger til nyhedsbrev, events, udfyldelse af kontaktformularer eller ved direkte, konkrete telefonopkald. Hovedformålet er altså at få de besøgende på din hjemmeside til at udføre bestemte handlinger, som ikke blot er at gennemføre et køb, men som i stedet fokuserer på at udfylde en form for formular. Læs med her og bliv klogere på, hvilke ting du selv kan gøre, hvis du ønsker at skabe mersalg på din hjemmeside.

 

Opret abonnementsordninger

En rigtig god måde, hvorpå du kan fastholde dine kunder og derved skabe mersalg, er ved at oprette abonnementsordninger. Dette er nemt for dig og vil også hurtigt gavne dit salg. En sådan abonnementsordning kan eksempelvis være, at kunderne kan optjene point, som kan bruges til at få fordele og derved spare penge. Du kan eksempelvis lave en ordning, der giver kunder mulighed for at spare 20% på et køb, hvis de har optjent 200 point. Dette er en virkelig god måde til at sikre sig, at kunderne ikke fravælger din hjemmeside til fordel for en konkurrent. Derudover tiltaler tilbud og muligheden for at spare penge alle folk, og det er nemt for dig at yde denne gode service. Der findes selvfølgelig en række hjemmesider, hvor en sådan abonnementsordning ikke egner sig, men du skal ikke være bange for at være kreativ, for det er altså en supersmart måde at opnå mersalg på.

 

Gør din kunde opmærksom på beslægtede varer

En anden måde, hvorpå du kan optimere dit salg, er ved at gøre dine kunder opmærksom på varer, der er beslægtede med den vare, som kunden allerede har valgt. Dette trick har mange webshops allerede fået øjnene op for, fordi det simpelthen bare er en supersmart måde at få kunderne til at købe mere på. Når der handles online, går det ofte hurtigt, og derfor er det sjældent, at kunden bruger tid på at kigge hele dit sortiment igennem. Derfor er det netop smart at gøre opmærksom på relaterede varer, fordi kunderne derved ikke overser ting, som de godt kunne bruge. Det er mest optimalt, hvis du gør opmærksom på beslægtede varer, altså varer, som passer til det produkt, kunden allerede har valgt. Har du eksempelvis en hjemmeside, som sælger sportsudstyr, og en kunde vælger et par løbesko, kan du med fordel relatere disse sko til strømper, fordi kunden jo skal have strømper på, når personen bruger skoene. Disse beslægtede varer kan eksempelvis beskrives ved ”andre kunder har også købt”. Har du en webshop, hvor det ikke er let at finde beslægtede varer, kan du også henvise til andre alternativer til det samme produkt, som kunden har valgt. Eksempelvis et dyrere produkt af højere kvalitet.

 

Fasthold kontakten til dine kunder

Det er selvfølgelig altid godt, når der kommer nye kunder til din webshop, men det er også vigtigt, at du fastholder kontakten til de gamle kunder. Dette kan du gøre ved at tilbyde dem, at de kan modtage nyhedsbreve, hvori de får en række gode og eksklusive tilbud. Det er supersmart, hvis du sørger for, at kunderne kun modtager de tilbud, som er relevante for netop denne kunde. I dag modtager de fleste mennesker nemlig mange mails, og derfor er det vigtigt, at kunden føler sig tiltrukket af mailens indhold, for at mailen overhovedet bliver åbnet. Dette er en virkelig god måde, hvorpå du kan skabe mersalg og samtidig få trofaste kunder. For at få kunderne til at tilmelde sig nyhedsbrevet, kan du eventuelt lokke med, at de får 10% på en valgfri vare ved at lave en sådan tilmelding.