Nå ud til flere platforme og boost dit salg

0
410

Hvis du har en webshop, så er du sikkert også interesseret i at nå ud til så mange folk som muligt. Jo flere, der hører om dig, jo bedre chance har du også for at få flere kunder på tråden. Det nytter ikke noget, at man bare kører reklamer et sted. Eller, det kan det godt i nogle tilfælde, men for det meste, så er det altså bare nemmest, hvis man bruger flere forskellige platforme. I denne artikel kan di læse mere om, hvor du f.eks. kan vælge at sælge og reklamere.

Har du overvejet Amazon?

Der er faktisk mange virksomheder, der ikke tænker over, at Amazon er et fantastisk sted, når man skal sælge. Der er mange virksomheder, der kaster sig ud i det med det samme, og det er noget, man måske skal være lidt påpasselig med. Man kan nemlig godt risikere, at der kommer nogle fejl, som det kan være svært at rette op på igen. Derfor kan det være en god idé at hyre noget hjælp, hvis du overvejer salg på Amazon og ikke har noget tidligere erfaring med det.

Glem ikke Facebook

Hvis der er et sted, hvor rigtig mange bruger noget af deres tid, så må det være på Facebook. Det smarte ved at reklamere på Facebook er også, at man har mulighed for at lave en ret specifik målgruppe. Man kan nemlig lave målgrupper ud fra en række forskellige ting. Du kan f.eks. vælge at lave målgrupper inden for geografisk placering, alder, køn og interesser. Så har du virkelig mulighed for at ramme nogle, der lige er noget for din virksomhed.

Instagram kan være fantastisk

Hvis din målgruppe hører til den lidt yngre gruppe, så er Instagram en helt fantastisk platform at bruge. Det er også altid en god idé, hvis man har en bruger for sin virksomhed, hvor man f.eks. kan skrive lidt opdateringer om, hvordan det står til, eller hvor man kan reklamere med nyheder.

Glem ikke Google

Men der er sikkert også mange af dine potentielle kunder, der kommer til at finde dig gennem Google. Her kan det være en god idé at fokusere på at lave noget søgemaskineoptimering. Det kan dog tage noget tid, før man ser resultaterne af det. Det skyldes blandt andet, at Google skal crawle din side for at følge med de forandringer, du laver. Det skyldes også, at søgemaskineoptimering er noget, som man laver løbende. Man kan f.eks. blive ved med at lave linkbuilding, og det kan blive ved med at give dig god værdi.