Internettet er den nye guldmine. Hvis du vil tjene penge i dag, så foregår det ofte på nettet.

Problemet med at det er blevet så populært at have en webshop er, at der er mange konkurrenter, hvilket gør det svært at få succes, især med et lille budget. 

Det gode er:

Det behøver hverken at være svært eller dyrt, så længe du laver din online markedsføring korrekt.

I denne artikel vil vi give dig alt den information, du skal bruge for at rangere højt på google uden dyre reklameudgifter.

 

SEO: Den gratis og organiske trafik

Inden vi dykker ned i guiden, så er det vigtigt at forstå, hvad der gør at google placerer en hjemmeside på første side.

Googles mål er at vise sine brugere de mest relevante hjemmesider.

Måden google viser de mest relevante hjemmesider er ved at bruge en algoritme, som kigger på 200 forskellige faktorer.

Ordet SEO, search engine optimization, betyder at du optimere din hjemmeside til at rangere højere baseret på disse 200 faktorer.

Det svære ved SEO er:

Google bliver mere og mere avanceret, hvilket betyder, at google bliver dygtigere og dygtigere til at give deres kunder den bedst mulige oplevelse, hvilket sætter større krav til din evne til at markedsføre dig.

Du skal dog huske at:

Dine konkurrenter skal også blive dygtigere, hvilket er en fordel for dig.

Det du skal gøre for at slå dine konkurrenter er at følge de 4 næste steps, hvilket 95% af dine konkurrenter ikke gør korrekt.

Teknisk SEO: Opbygningen af hjemmesiden

Hvis du først er ved at starte din virksomhed, så kan du spare dig selv tid, og få styr på dette punkt allerede for start.

Det første og vigtigste du skal have styr på er, at din hjemmeside er hurtig nok. Årsagen til at hastigheden er vigtig skyldes, at google straffer hjemmesider, der ikke er hurtige nok.

En af måderne du kan undersøge din sides hastighed er ved at bruge googles værktøj ”PageSpeed Insights”, som kort beskrevet viser, hvor hurtigt din side svarer, når man prøver at indlæse den.

Hvis testen viser en lav score, så er din side er for langsom, og skal du have optimeret siden.

Hvis din sider er for langsom og du bruger WordPress, så er der flere værktøjer, som kan løse problemerne heriblandt Optimus Image optimizer, Autooptimize og W3 Total Cache.

Hvis du laver din webshop på anden vis, så kan du finde en udvikler, der kan hjælpe di med hastighedsoptimeringen.

Keywords: De ord og sætninger dine kunder søger efter

Det vigtigste ved digital marketing og SEO er, at du kender dine kunder, og at du ved hvad de søger efter.

Måden du finder alle de relevante søgeord er ved at lave de følgende steps:

  1. Skriv de 5 ting ned, som flest personer søger på omkring de produkter, du sælger.
  2. Søg på: ”Din branche” + forums. Brug herefter noget tid på at kigge de forskellige relevante forums igennem for at finde ud af, hvad folk spørger om. Årsagen til at forums er så gode til at finde søgeord er, at hvis dine potentielle kunder spørger om emnet på forums, så googler de det samme. Skriv alle de søgeord ned, som du finder.
  3. Når du har en liste over alle de relevante søgeord, så brug Google keyword planner til at se, hvor meget folk søger på de enkelte søgeord du har fundet.
  4. Hav fokus på de søgeord, som folk bruger, hvis de gerne vil købe. Du vil gerne blive fundet først på google, når folk er klar til at købe.

On page SEO: teksten du har til at stå på din hjemmeside

Det er vigtigt, at teksten på din hjemmeside er god.

Måden du laver en god og relevant tekst til din webshop er ved at skrive en god og spændende tekst til de forskellige kategorier af produkter du sælger, og de enkelte produkter.

Du skal bruge de relevante søgeord, som du har fundet tidligere, og inkludere dem i teksten.

Udover at du skal inkludere søgeordene, så skal teksten have spændende overskrifter, som de besøgende på siden gider at kigge på.

 

Off page SEO: Artikler der referer til din hjemmeside

Teksten på din hjemmeside får din webshop til at se relevant ud overfor google og dine kunder, men du vil gerne have andre snakker om den.

Nu ved jeg godt:

Det kan virke svært at få andre til at linke tilbage til din webshop og skrive om den, men det behøver det ikke at være.

 

Selvom det kan virke svært, så husk på:

Alt det du lære om markedsføring og start af webshop, er det der sikre at du altid vil have arbejde for fremtiden.

Flere eksperter, heriblandt Simon From, har udtalt at en stor del af fremtidige jobtitler ikke findes endnu, men nettet og markedsføring vil blive ved med at være der.

Så klø på, og så skal du nok få succes med din webshop.