Hvad er SEO?

SEO er den engelske forkortelse for search engine optimization. På dansk kaldet søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering handler om at få en hjemmeside til at blive mere synlig i søgeresultaterne. Dette gøres ved at optimere hjemmesiden ud fra en række forskellige parametrer som både foregå på og uden for hjemmesiden.

Helt grundlæggende består SEO af 3 overordnede elementer:

  1. Teknisk optimering
  2. Indholdsoptimering
  3. Linkbuilding

Når der arbejdes seriøst med SEO bør der optimeres inden for alle 3 områder. Det er super vigtigt, at alle de basale tekniske og indholdsmæssige elementer er på plads, før du kaster dig over linkbuilding.
Søgemaskineoptimering skaber online synlighed

Hvis din hjemmeside ikke er søgemaskineoptimeret vil den højst sandsynligt ikke få mange besøgende. Med mindre at du annoncerer eller er super dygtig på sociale medier. Det kan også være at du bare generelt laver andre markedsføring og salgsaktiviteter, som skaffer besøgende til din side. Men for de fleste er det SEO, som trækker de besøgende ind på hjemmesiden.

Du kan eksempelvis tage udgangspunkt i dig selv. Hvad gør du, hvis du skal finde noget på internettet? Svaret vil for de fleste i Danmark lyde, at de går ind og søger på Google. Derfor er det væsentligt at du dukker op med din hjemmeside, når der søges på produkter eller ydelser, som du tilbyder. Og her skal du meget gerne ligge i toppen på side 1. Tænk engang hvor tit klikker du om til side 2? Det er yderst sjældent for de fleste, så vælger man hellere et andet søgeord.
Hvordan kommer du i gang?

Du kan vælge selv at kaste dig over din SEO og sætte dig ind i alle de aspekter, som er nødvendige. Det tager naturligvis lidt tid at blive dygtig – det afhænger dog også af hvor IT kyndig du er.

Alternativt kan du udliciterer arbejdet til en professionel. Det kan dog godt være en udfordring at finde den helt rigtige samarbejdspartner. Der er mange SEO bureauer og SEO konsulenter, som minder meget om hinanden.

Det er altid en god idé at kigge på bureauets referencer og cases. Det kan bidrage til at give dig en bedre fornemmelse for bureauet.

Du kan også tage et kig på bureauets placeringer på vigtige keywords indenfor branchen. Prøv eksempelvis at søge på “søgemaskineoptimering” eller “SEO”. Er bureauet i stand til at skaffe gode placeringer selv fortælle det i hvert fald noget om deres kompetenceniveau.

Generelt kan du også lave en smule research på bureauets omdømme. Brug f.eks. Trustpilot.

Find dit SEO bureau

I stedet for at du selv bruger en masse tid på at opsøge en lang række af bureauer og konsulenter, kan du vælge at benytte formidlingstjenesten SEO-butler.dk. SEO-butler.dk sørger for at indhente 3 tilbud på søgemaskineoptimering til dig. Så kan du komme i gang med at få skabt online synlighed.

Danske SEO bureauer og SEO konsulenter byder på din opgave, når du sender den ind til SEO-butler.dk. Du slipper selv for besværet og bedst af alt, så er det gratis.