Den bærbare er en af de bedste opfindelser lige efter internettet. Og de to passer jo så godt sammen som fod i hose. Det allerbedste er at du, som IT nomade kan arbejde med en bærbar hvor som helst når du er på farten, så længe der er internet. Det vil sige, du kan selvfølgelig også arbejde med den offline, så længe det ikke er noget der skal foregå på internettet.

Kunder elsker at blive opdateret på deres ordrer og vil gerne føle sig bemærkede. Du hæver deres engagement når du skaber et tættere forhold til dem. Hvis du for eksempel sælger laptops og de har handlet hos dig én gang, så er det vigtigt at få dem til at komme tilbage og handle igen. Men de skal jo ikke bruge en bærbar computer lige med det samme igen, så du kan ikke vide hvornår de vil handle igen. Det kan også være at de syntes så godt om den service du gav at de anbefaler din butik til andre. Derfor er det vigtigt at holde dem til ilden, som man siger. Giv dem nogle gode tilbud og sørg for at du har noget unikt, som de ikke kan få andre steder.

Men hvordan skaber du dette forhold til dine kunder? Hvis du render rundt med en bærbar overalt kræver det at du har et system, som er i skyen og som kan håndtere alle de data der samles fra kunderne. På den måde kan du også tilpasse dine markedsføringskampagner og kundeservice. Et af de programmer du kan bruge til at samle trådene i virksomheden er Dynamics som Microsoft har udviklet.

Selv hvis du er virksomhedens sælger og tager rundt til kunderne så er systemet brugbart, da du kan få adgang til kundernes oplysninger med en ganske enkelt visning og dermed opretholde kontakten til dem meget mere enkelt og direkte. Det er det kunderne godt kan lide: Engagement og tætte relationer.

På sigt kommer du helt sikkert til at sælge mange flere laptops og tilbehør end du ellers ville med et knapt så mobilt system eller intet system overhovedet, hvis det var et alternativ.