Fremtidens virksomhed

0
144

Ligeså store ændringer som vi har set de sidste tyve år, kommer der til at ske over de næste tyve år. Det betyder, at virksomheder skal være mere fleksible, så de er klar til fremtiden. Vi har allerede set starten på denne bølge, hvor mere er begyndt at rykke op i skyen. Det kan være alt fra virksomhedens lagersystem til deres erp løsning.

I øjeblikket ser det ud til, at cloud eller skyen kun kommer til at vokse over de næste par år, og der er stadigvæk mange virksomheder, som kører på håbløse gamle software, fordi det er dyrt og besværligt at skifte.

Alle bør benytte en lean strategi

En lean opstart er især kendt fra Silicon Valley, hvor man starter småt op men med fokus på at bygge stort. Mange virksomheder bruger alt for mange penge, og her er det vigtigt at huske på, at alt hurtigt kan gå den forkerte vej, hvis man ikke hurtigt kan omstille sig.

Derfor er det altid en god idé at kigge på, hvordan man kan øge sin indtjening ved at spare penge. Det er vigtigt at påpege, at det ikke må gå udover kvaliteten, men alt for ofte kan der spares på mange områder, uden at nogle ville lægge mærke til det.

Det handler om at tænke kreativt og ikke være for fint til at tjene penge på utraditionel vis. Det kan være, at I har en afdeling af jeres hovedkontor, som I ikke længere bruger, her kan I overveje at fremleje det til en anden virksomhed. Her skal I huske at få styr på fremlejekontrakt erhverv.

Lean strategi handler om altid at tænke på, hvor I kan øge jeres produktivitet, uden at det gør markant forskel for kvaliteten. Man vil altid gerne have øget kvalitet og øget produktivitet.

Lær af internetvirksomheder

Internetvirksomheder har en tendens til at gøre mange ting anderledes. Det kan være den måde, hvorved de laver markedsføring på, hvor de benytter en markedsføringsstrategi, som hedder growth hacking. Det kan også kaldes for vækst hacking på dansk. Det handler om, at man finder ud af, hvordan man kan skabe markant mere vækst, end man regner med.

Det kan internetvirksomeheder gøre, da det ofte er let at udvide deres virksomhed. Men selv hvis du er bygherrerådgiver, kan du benytte mange af de taktikker og strategier, som de taler om.

Det er alt fra webinar, podcast til billigere reklamer via Facebook Ads. Alle virksomheder kan reklamere på Facebook, hvis de ønsker at knække koden for det. Du skal tænke på, at alle danskere er på Facebook og Instagram, som de også ejer. Så du kommer ud til alle, uden at bruge de store budgetter på det.

Forvent altid en dårlig fremtid

I en tid hvor positivitet altid har fyldt meget i forretningsbøger, så kommer jeres virksomhed længere med at følge negativitet. Det skyldes, at I er mere tilbøjelige til at gemme til dårlige tider, hvis I rent faktisk tror, at det kan ske i morgen.

Mange virksomheder tror hurtigt, at deres gode tider fortsætter forevig, og derfor kan de hvile på laurbærrene, men sandheden er, at det må du aldrig gøre, for så er du sikker på, at din virksomhed kan gå mod konkurs i fremtiden.

Alt tyder på, at der vil komme øget global konkurrence i fremtiden, og derfor er det vigtigt at holde øje med, hvad der sker i hele verden. Med internettet er det relativt let at følge med i, hvad der sker andre steder end i ens hjemland.

Se allerede i dag jeres virksomhed som global, så I er klar til både udenlandsk konkurrence og udvidelse.