Microsoft Office er et verdenskendt kontorprogram som indeholder alt hvad du skal bruge til det lille kontor eller hjemmebrug. Denne version fungerer med 32-bit computere.
Med i Office-pakken får du nyttige moduler som lette din hverdag indenfor tekstbehandling, regneark, grafiske præsentationer og en e-mail håndtering, samt et modul til håndtering af notater.

Helt konkret, så indeholder Microsoft Office 2010 Home and Business følgende moduler:
• Microsoft Word 2010
• Microsoft Excel 2010
• Microsoft PowerPoint 2010
• Microsoft Outlook 2010
• Microsoft OneNote 2010

Word
Nok det mest anvendte modul i Office-pakken og er et dedikeret skrive- og tekstbehandlingsprogram. Du kan forfatte alle typer af tekster, studieopgaver, arbejdsprojekter og dokumenter som nemt kan udskrives i en flot opsætning. Du kan med fordel anvende Word som skriveprogram på en laptop computer, da modulet forbruger relativt lidt systemressource.

Excel
Regnearket i Office-pakken og den type dokument du skal bruge til udregninger, budgetter, opstilling af tal, bearbejdning af statistik og præsentation af f. eks nøgle tal for en virksomhed. Du kan tilføje formler og udregninger til dit Excel-dokument og lette meget regnskabsarbejde med dette modul.

PowerPoint
Assisterer dig i at skabe flotte og engagerende præsentationer til foredrag på arbejdet, fremlæggelser studieopgaver og generelt præsentation af dit budskab til en større audiens af tilhører. For at “peppe” dine præsentationer op tillader PowerPoint, at du tilføjer lyd, effekter, videoer og meget andet til den skrevne tekst i PowerPoint-dokumentet.

OneNote
Er bedst beskrevet som et hjælpeprogram som minder meget om det små gule post-it du sikkert ofte anvender på køleskabet, skrivebordet, i dine studiebøger osv. Du kan med OneNote samle og arrangere alle dine noter et centralt sted. Det letter overskueligheden og så er du fri for at dine noter bliver væk.